Форма входу

Пошук

Міні-чат

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Середа, 08.05.2024, 02:18
Вітаю Вас Гість | RSS
Персональний сайт вчителя початкових класів

Борщівського НВК "Загальноосвітній заклад  І-ІІІ ст. №3 гімназія ім. Р. Андріяшика"

Фурман Анни Романівни
Головна | Реєстрація | Вхід
Каталог статей


Головна » Статті » Батьківські збори

: Технології вдосконалення техніки читання. Швидке читання – запорука успішного навчання
І Зустріч батьків. Вітання з батьками

ІІ Вступне слово вчителя Повідомлення теми

Любили і поважали книгу наші предки. Можливо тому спілкування сьогодні присвячуємо темі …

Ще в давні часи люди розуміли, що книга є джерелом мудрості. Про це свідчать вислови відомих людей …

Значення книги в житті людства величезне. Навіть у час високих технологій ми не можемо обійтись без читання. (Слайд 1)

Проблема!

Навчити дітей добре читати – одне з найважливіших завдань школи. А кожен батько хоче, щоб його дитина успішно вчилася.

Ви запитаєте, як лише читання може вплинути на успішність дитини?

Гадаю, що Ви допоможете дати мені відповідь на поставлене питання. (Слайд 2)



ІІІ Інформаційна хвилина

Цікаво знати, що М. Горький читав приблизно 600 слів за хвилину. З такою швидкістю читають люди, що закінчили спеціальні курси швидкого читання. (Слайд 3)

Найшвидше читав американський президент Дж.Кеннеді - близько 2000 слів за хвилину. Можливо це легенда. Але у розвинутих країнах керівництво приймає на роботу людей, які читають не менше 400 слів за хвилину.



ІV Бесіда – лекція

Програмою початкових класів передбачено такі норми читання…

Чому саме така норма?

Припустимо, що учень 4 класу отримав завдання з читання – прочитати текст розміщений на 6 сторінках, скласти план цього тексту …

Відомо, щоб скласти план, відповісти на запитання, підготувати переказ потрібно прочитати текст іще раз . Це займе вже годину робочого часу…

Додайте ще підготовку письмових завдань …

Чи можливо кожній дитині досягти таких результатів. Адже кожен учень має різний темперамент. Холерики говорять швидко і читають швидко. Сангвініки говорять трохи повільніше, відповідно і читають теж. Для флегматиків та меланхоліків швидке читання може стати недосяжним. Але хочу Вас заспокоїти, 90% учнів – холерики і сангвініки, а це означає, що переважній більшості дітей доступне читання у межах, які пропонує програма. (Слайди 4,5,6)



Пошук відповіді на проблемне питання сумісно з батьками

Чи готові ми з Вами пояснити значення швидкого читання для успішного навчання наших дітей?

Педагоги прийшли до висновку: якщо дитина на першому році навчання не навчилася нормально читати, то його інтерес до учення значно падає. Сповільненість процесу читання, відсутність інтересу до читання приводить до того, що процеси інтелектуальної діяльності теж сповільнюються. Дитина, що погано читає, матиме великі перешкоди при виконанні домашніх завдань. Діти повільніше прочитують умову завдання, вправи, забувають його суть перш, ніж почнуть виконувати. Богато термінів і понять, про які вони повинні мати уявлення в цьому віці, їм просто невідомі і нецікаві. Дитина, що погано читає, непосидюча, йому нецікаво на уроках, він не відвідуватиме бібліотеку, тому що читати книги при низькій техніці читання – це не стільки задоволення, скільки мука. (Думки батьків)



V Поради батькам



1. Що думають спеціалісти?

Відомий викладач В. Зайцев пропонує ефективні резерви навчання читанню…

Читання перед сном є ефективним, оскільки останні події дня фіксуються емоційною пам’яттю людини, і людина перебуває уві сні під їх впливом.

Режиму «читання + короткий відпочинок»

Дотримуються у ході перегляду діафільмів, караоке, коли дитина читає кілька рядків, а потім має можливість перепочити.

Перехід на незнайому частину передбачає читання одного уривка декілька разів, а при переході на нову частину темп зберігається. (Слайди 7,8)



2. Що реально зробити вдома?

Як же зробити так, щоб процес читання став для дітей життєвою необхідністю?

Щоб дитина полюбила читання, дуже важливо створити його власну домашню бібліотеку. Тут можуть бути два підходи. Перший підхід – це «робоча» бібліотека, що допомагає в повсякденній учбовій і позаучбовій праці: словники, довідники, енциклопедії, науково-популярна література, періодичні видання і ін. Другий підхід – придбання улюблених книг, що прочитаних і стали коханими. Слід записати дитину в міську бібліотеку, де з достатку книг можна вибрати те, що потрібне саме йому.

Батьків і дітей зближують сумісна покупка книг і, звичайно, сумісне читання і обговорення прочитаного. (Слайди 9,10)



VІ Практичні завдання. Ситуації для обговорення

1. Я не люблю читати вдома. Мама змушує читати багато разів поспіль, кричить, якщо я читаю повільно з помилками.

2. Я стараюся читати швидко і правильно, але під час читання в класі від хвилювання я починаю заїкатися, помиляюся… Дуже соромно, коли діти сміються. (Думки батьків)



VІІ Підведення підсумків спілкування

Отже, бажання читати, стійкий інтерес до читання формується в сім’ї, а основа його – звичка дитини читати. Потреба в читанні не виникає сама по собі і не складається з примусового читання з книгою. Насильство тут неприпустимо. Первинне значення при цьому має відношення до читання самих батьків. Чи люблять читати в сім’ї? Чи є в будинку своя бібліотека? Чи часто діти бачать батьків з книгою? Чи стежать батьки за новинками літератури, у тому числі і в області дитячої? Чи діляться вони своїми враженнями про прочитане? (Слайди 11, 12)

Пам’ятайте, як правило, читати люблять діти батьків, які багато читають!



VІІІ Домашнє завдання

1.Спробуйте відповісти на питання.

2.Прочитайте, обміркуйте, скористайтеся

Порадами американського психолога В. Уїльямса, що приготував для Вас вчитель.
Категорія: Батьківські збори | Додав: Anna (07.06.2012)
Переглядів: 1366 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright MyCorp © 2024