Форма входу

Пошук

Міні-чат

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Середа, 01.05.2024, 12:21
Вітаю Вас Гість | RSS
Персональний сайт вчителя початкових класів

Борщівського НВК "Загальноосвітній заклад  І-ІІІ ст. №3 гімназія ім. Р. Андріяшика"

Фурман Анни Романівни
Головна | Реєстрація | Вхід
Каталог статей


Головна » Статті » Довідник для учнів

Пам'ятки для учнів

Як навчитися читати правильно

1. Спершу довідайся, хто автор твору і як називається книжка.

2. Переглянь побіжно текст, ілюстрації до нього і приблизно визнач, про що читатимеш.

3. Читаючи будь уважним до кожного слова, речення; дочитавши рядок до кінця, не повертайся, якщо зрозумів зміст.

4. Після кожного абзацу роби паузу.

5. Намагайся зрозуміти, про що читаєш.

6. Запам’ятай героїв, послідовність подій.

7. Спробуй оцінити вчинки, стан персонажів. Які почуття і думки вони викликають у тебе? Що б ти сказав про них товаришам?

Як навчитися читати виразно

1. Перечитай текст, визнач, про що йдеться.

2. Подумай, що найголовніше в кожній частині тексту.

3. Прочитай одне і те саме речення з різною інтонацією.

4. Визнач, які думки і почуття треба повідомити слухачам.

5. Визнач своє ставлення до того, про що читав, щоб висловити настрій, почуття.

6. Визнач темп, тон кожного уривка.

Як підготувати словесний малюнок

1. Перечитай розповідь.

2. Визнач тему картинки та її назву.

3. Встанови, які особи, предмети, події будуть зображені і як саме.

4. Знайди слова, що допоможуть намалювати картинку точно й образно.

5. Уяви її.

6. Перевір текст, намалюй словесну картинку.

Як розучити скоромовку

1. Прочитай повільно скоромовку.

2. Подумай, про що в ній говориться.

3. Проговори повільно (два-три рази) важкі слова.

4. Який звук повторюється в скоромовці?

5. Проговори скоромовку декілька разів тихо і повільно.

6. Проговори скоромовку швидше.

7. Проговори ще швидше, збільшуючи силу голосу, але не кричи.

Складання плану тексту

1. Прочитай текст.

2. Визнач головну думку, сформулювавши її кількома реченнями.

3. Поділи текст на частини.

4. Озаглав кожну частину.

5. Запиши заголовки.

6. Перечитай кожну частину. Виправ себе. План можна складати також у формі запитань.

Характеристика персонажа

1. Зовнішній вигляд (портрет, мова, одяг).

2. Характер. Вчинки.

3. Авторська характеристика персонажа, відгуки інших персонажів, самого героя.

4. Інтер’єр, пейзаж, суспільство, що оточують персонажа.

Стислий переказ прочитаного тексту

1. Прочитай текст. Визнач основні події твору, запам’ятай їх послідовність.

2. Поділи текст на частини.

3. Склади план і запиши його.

4. Перекажи своїми словами так, щоб на кожен пункт плану була відповідь з трьох речень (виділи важливі думки в кожній частині).

Переказ, близький до тексту

1. Уважно прочитай текст.

2. З’ясуй значення всіх незрозумілих слів.

3. Дай відповіді на запитання до тексту.

4. Визнач основну думку твору.

5. Склади план і запиши його.

6. Перекажи текст.

Робота над оповіданням

1. Прочитай оповідання.

2. Поясни його заголовок.

3. Дай відповіді на запитання. · Про кого (що) йде мова в оповіданні?

· Що сподобалося в оповіданні? Що не сподобалося? ·

Що лишилося не зрозумілим? · Про що дізнався вперше? ·

У яких реченнях міститься головна думка тексту? ·

У яких словах (виразах) передано почуття, думки, стан дійових осіб?

4. Прочитай оповідання ще раз.

5. Дай оцінку вчинкам героїв.

6. Склади план тексту.

7. Перекажи текст за складеним планом.

Робота над казкою

1. Прочитай казку.

2. Доведи своєрідність зачину і кінцівки казки.

3. Знайди в тексті повтори.

4. З’ясуй значення всіх незрозумілих слів.

5. Дай оцінку вчинкам героїв.

6. Дай відповіді на запитання. ·

Які з подій цієї казки могли статися насправді, а які є вигаданими? ·

Що висміює, засуджує казка? Чого вона навчає?

· Що перемагає у казці – добро чи зло?

7. Пофантазуй: які ілюстрації можна зробити до цієї казки? Розкажи.

8. Склади план казки.

9. Перекажи її близько до тексту.

Робота над віршем

1. Прочитай вірш.

2. Назви персонажів, визнач авторське ставлення до них.

3. Розкажи, які картини природи зображено у вірші.

4. Назви засоби художньої виразності (порівняння, повтори,

емоційно забарвлені слова, пестливі слова, слова, ужиті в переносному значенні).

5. Попрацюй над інтонацією (тон, темп, сила голосу, логічні наголоси).

6. Відшукай відповіді на запитання до тексту вірша.

7. Склади план тексту (якщо він не є ліричним).

8. Перекажи текст.

9. Виразно прочитай вірш.

 

Детальніше тут: http://smajliki2.webnode.com.ua/skarbnichka-znan/

Категорія: Довідник для учнів | Додав: Anna (16.12.2015)
Переглядів: 492 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright MyCorp © 2024