Форма входу

Пошук

Міні-чат

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Неділя, 05.05.2024, 04:59
Вітаю Вас Гість | RSS
Персональний сайт вчителя початкових класів

Борщівського НВК "Загальноосвітній заклад  І-ІІІ ст. №3 гімназія ім. Р. Андріяшика"

Фурман Анни Романівни
Головна | Реєстрація | Вхід
Каталог статей


Головна » Статті » Розробки уроків

Конспект уроку літературного читання у 3 класі

Анатолій Дімаров

«Для чого людині серце»

Мета: ознайомити учнів із жанром літературної чарівної казки; навчити самостійно визначати дійових осіб; формувати уміння визначати головну думку твору. Удосконалювати техніку читання,вміння переказувати, робити висновки, узагальнення. Виховувати доброту,чуйність.

Обладнання: таблиця «Казки», картка для читання, малюнки із виразами обличчя доброї, злої і байдужої людини,картки у вигляді серця зі словами.

Хід уроку

І.Організація класу.

  1. Перевірка домашнього завдання :
  1. Виразне читання вірша Валентина Бичка « Казка-вигадка»,

ст. 62 підручника ( 2-3 учні);

  1. Відповіді на запитання за змістом прочитаного:
  • Що сховане у казці?
  • В чому сховане смачне зерня?
  • Що це за зерня?
  • Що буде з тим, хто дістане це зерня ?
  • Яке значення мають казки?
  1. Взаємооцінювання учнями якості виконання домашнього завдання: Учні читають один одному твір « Казка-вигадка» і оцінюють якість виконання домашнього завдання.
  2. Коментування 2-3 учнями оцінки для сусіда по парті.
  1. Повідомлення теми і мети уроку.

1) Учні читають ( про себе) надрукований на картках уривок тексту.

У густому лісіде ніколи не з'являлися люди, жило поміжкорінням дерев плем’я дерев’яних чоловічків. Весь свій вік - а жили вони дуже довго - чоловічки оті нічого не робили, бо їм не треба було ні їсти, ні пити, ані зодягатися.

( Потім один учень читає цей текст вголос)

  • Як ви думаєте, у якому творі може бути такий початок? ( У казці)
  • Чому так гадаєте?
  • Який це може бути вид казки? ( Чарівна казка )
  • Чому це чарівна казка ?

Вчитель : Із сьогоднішнього уроку ми почнемо ознайомлюватись із Чарівними казками, які, на відміну від народних, мають автора. Це літературні казки українських письменників. Сьогодні ми будемо працювати над змістом казки Анатолія Дімарова « Для чого людині серце».

  1. Опрацювання казки А. Дімарова « Для чого людині серце», підручник ,ст. 62-66.
  1. Робота над заголовком.
  • Прочитайте назву казки. Доведіть, що вона літературна.(Автор А. Дімаров).
  • На що схожий заголовок? ( На питання)
  • Чи є це речення питальним? ( Ні)
  • Прочитайте заголовок з питальною інтонацією, а потім з розповідною.
  • Спробуйте пояснити, для чого людині серце.
  1. Словникова робота.

Щоб краще зрозуміти зміст твору спробуймо пояснити значення деяких слів та виразів :

  • дошкулити - завдати шкоди,неприємного відчуття; одноплемінники - люди одного племені;
  • ринувся - кинувся,швидко зреагував;
  • привставав - привертати посилену увагу, міцно запам’ятовуватись;
  • вагаючись - виявляти нерішучість;
  • крижане - холодне,зроблене з криги ( льоду);
  • жевріючі - ті що відгоріли, ті, що горять без полум’я (вуглинки);
  • розпач - (від розпачу) - стан сильного душевного болю, безнадійність;
  1. Читання твору вголос учителем і учнями, які добре читають.

Ми прочитаємо казку і попрацюємо над проблемою, яку нам дає заголовок,дізнаємось , чи дає нам зміст казки відповідь на цю проблему.

  1. Відповіді на запитання до змісту прочитаного :
  • Чи сподобалась казка ?
  • Чим сподобалась ?
  • Де відбулись події, описані в казці ?
  • Як вони розпочинались ?
  1. Самостійне читання казки учнями про себе впівголоса «дощиком» ( 5 хвилин).
  2. Читання казки учнями « ланцюжком».
  3. Робота над змістом твору. Обговорення прочитаного. Вибіркове читання.
  • Де жило плем’я дерев’яних чоловічків?
  • Чому вони не знали почуттів ?
  • Кого вони зустріли у своєму лісі ?
  • Що їх здивувало у цій звичайній дівчинці ?
  • Про що вона попросила дерев’яних чоловічків ?
  • Про що він попросив дівчинку ?
  • Чому дівчинка не могла так швидко іти, як дерев’яний чоловічок?
  • Як відповіла дівчинка на запитання «Що таке серце ?» ( «Це те ,без чого не може жити людина»).
  • Чому маленька не могла віддати чоловічкові своє серце ? ( « Я не можу віддати тобі своє серце, бо я без нього помру»)
  • Що запропонувала йому дівчинка?
  • Які серця показав дерев’яному чоловічкові лікар ?
  • Яке серце вибрав дерев’яний чоловічок?
  • Як став поводитись він, коли у грудях’у нього забилось серце ? Як змінилось його життя?
  • Кого знайшли дерев’яні чоловічки взимку у лісі?
  • Що могло статись із хлопчиком?
  • Що трапилось із серцем цього дерев’яного чоловічка від розпачу ?
  • Чи вдалось врятувати хлопчика?
  • Що залишилось від дерев’яного чоловічка з добрим серцем?
  • Як ви розумієте останнє слово героя казки? (« Бо мені жаль вас. Але й цього не дано вам зрозуміти")

б) Вибіркове читання.

  • Прочитати, чому дерев’яні чоловічки не знали ніяких почуттів ?
  • Які серця показав лікар дівчинці і дерев’яному чоловічку ?
  • Робота з малюнком. Якій людині може належати таке обличчя ?

  • Як змінилось життя дерев’яного чоловічка, коли лікар вставив йому серце доброї людини ?
  • Що трапилось із серцем чоловічка від розпачу,коли він побачив хлопчика, що замерзає в лісі від холоду ?
  • Прочитати останні слова героя казки. Як ви розумієте їх зміст ?
  1. Визначення основної думки казки. Прочитати прислів’я. Яке з них виражає основну думку твору ?

Що робиться в серці , знає тільки серце.

Раз добром налите серце вік не прохолоне,

У доброї людини велике серце.

  1. Мовно-логічне завдання.
  • На дошці написаний план казки. Прочитайте його.
  • Чи все тут правильно ?
  • Біля кожного пункту плану поставити його правильний порядковий номер.

 

План.

Життя чоловічка з серцем. ( 5)

Незвичайна гостя. ( 2)

Полум’яне серце зігріває хлопчика. (6)

Плем’я дерев’яних чоловічків. ( 1)

Лікар, що міняє серця. ( 3)

Нелегкий вибір. (4)

Стислий переказ казки згідно плану.

  1. Плем’я дерев’яних чоловічків.
  2. Незвичайна гостя.
  3. Лікар, що міняє серця.
  4. Нелегкий вибір.
  5. Життя чоловічка з серцем.
  6. Полум’яне серце зігріває хлопчика.

 

10. Завершення роботи над змістом казки.

  • Як називається твір,над яким працювали на уроці ?
  • Чи сподобалась вам ця казка ?
  • Що найбільше сподобалось ?
  • Які чарівні перетворення описані в казці?
  • Хто головні герої цього твору ?
  • В якій частині казки передано найбільшу напругу ? Де ви найбільше переживали?
  • Які уривки з твору ілюструють малюнки , вміщені в підручнику ?
  • Які б малюнки до казки ви намалювали?
  • Які запитання по змісту твору ви можете дати один одному?
  • Яку частину казки віднесемо до зачину,до основної частини,до кінцівки ?
  • Чи дає нам кінцівка твору відповідь на поставлену автором проблему « Для чого людині серце»
  • То яка тема цієї казки ?
  • А мета ? Чого вчить ця казка ?
  1. Підсумок уроку.

1. Як називається твір, над яким ми працювали на уроці ? ( А. Дімаров

« Для чого людині серце» ).

  • До якого жанру належить цей твір ? ( Літературна казка)
  • Яка тема цієї казки ? про кого і про що говориться в казці ?
  • Яка мета цього твору? Чого вчить ця казка?
  • Який би був кінець казки, якби дерев’яний чоловічок вибрав собі якесь інше серце ?
  • Які уроки життя отримали, читаючи цю казку ?
  • А яка відношення має ця казка до сьогодення, до нашого міста,країни?
  • ( Майдан,АТО)
  • 3 якими думками ви полишаєте цей урок ?

2. Подяка вчителя за роботу учнів на уроці.

В кінці уроку я, як і обіцяла, говорю вам, що ви мо-лод-ці.

Сказав Господь: «Збирай скарби на небі»

А як їх там збирати знаєш те ?

В журбі і в щасті, в будь-якій потребі

Плекай свій скарб це-серце золоте.

                                  

Категорія: Розробки уроків | Додав: Anna (02.01.2016)
Переглядів: 1925 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright MyCorp © 2024