Урок математики в 3 класі за програмою «Росток»
Тема. Розв’язування задач на рух.
Мета. Закріпити вміння розв’язувати задачі на рух, користуючись формулою шляху. Розвивати уміння аналізувати умову задачі, її розв’язування. Закріпити уміння розв’язувати рівняння коментовано. Виховувати почуття відповідальності за своє здоров'я.
Обладнання: нетбуки, таблиця із закодованим словом, об’ємні макети паралелепіпедів для кожного учня.
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання.
ІІ. Постановка проблемного питання.
Сьогодні на уроці ми будемо не просто розв’язувати задачі та рівняння, а й розшифруємо слово, що є відповіддю на запитання: що в світі не можна купити за гроші?
З Д О Р О В Я
5 3 12 560 2 76 7
ІІІ. Усний рахунок.
1. Знайдіть зручний спосіб обчислення і порахуйте усно:
398 + 7864 + 602 + 2136 =
56 + 56 + 56 + 56 + 56 + 56 + 56 + 56 + 56 + 56 =
( 4 ˑ 418 ) ˑ 25 =
2 ˑ ( 3794 ˑ 5 ) =
- Розмістіть відповіді у порядку зростання. Яке число найменше в цьому ряду?
- Відкрийте букву, що відповідає цьому числу.
2. Розв’яжіть рівняння усно:
9 + а = 12
8 ˑ в = 480
40 – с = 12
90 : х = 5
р – 27 = 8
у : 19 = 4
- Яке число – корінь рівняння – найбільше? Відкрийте наступну літеру.
3. Робота з нетбуками ( розв’язування задач на рух ).
- Яка швидкість автобуса, якщо він проїхав 120 км за 3 години?
- Аеросани їдуть зі швидкістю 45 км/год. Яку відстань подолають вони за 2 години?
- Бджола летить зі швидкістю 6 м/с . За який час вона прилетить до вулика, якщо перебуває на відстані 360 метрів від нього?
- Скільки метрів пропливе окунь за 8 хвилин, якщо пливтиме зі швидкістю 80 м/хв.?
- Чому дорівнює швидкість поштового голуба, якщо за 2 години він пролітає 120 км?
ІY. Каліграфічна хвилинка – математичний диктант.
- Запишіть найбільше непарне 3-цифрове число, в якому число сотень, десятків і одиниць записані однією й тією ж цифрою. ( 999 )
- Зменшіть його у 9 разів. ( 111 )
- Відніміть найменше натуральне число. ( 110 )
- Зменшіть у 2 рази. ( 55 )
- Додайте 5. ( 60 )
- Зменшіть у 6 разів. ( 10 )
- Запишіть число, яке треба додати до попереднього, щоб вийшло сьогоднішнє число-дата. ( 3 )
- Відкрийте букву, що відповідає останньому числу математичного диктанта.
Y. Розв’язування задач на рух.
1.Усно: №5, ст.60 – складання виразів до задач.
П : К
А ˑ В
Х : Y
2.Письмово: №3. (Аналіз умови і розв’язування – колективно, розв’язування в зошиті – самостійно 1 і 2 дії ).
1) 6 ˑ 3 = 18;
2) 30 – 18 = 12;
3) 12 : 6 = 2.
-Відкриємо букви – відповіді на запитання задачі.
YІ. Розв'язування рівнянь з коментуванням. №10, ст.61.
Х = 5, У = 7.
-Відкриємо дві наступні букви.
-Прочитайте слово. Поясніть, чому здоров'я не можна купити за гроші?
YІІ. Робота з геометричним матеріалом.
Нехай а – довжина прямокутника, в – його ширина. Поясніть зміст виразів:
а – в
( а + в ) ˑ 2
а ˑ в
а : в
YІІІ. Підсумок уроку.
-Як знайти відстань? Швидкість? Час?
ІХ. Домашнє завдання:
ст.59, задача №2, ст.61, №11 або №7.
|