Форма входу

Пошук

Міні-чат

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Субота, 04.05.2024, 20:06
Вітаю Вас Гість | RSS
Персональний сайт вчителя початкових класів

Борщівського НВК "Загальноосвітній заклад  І-ІІІ ст. №3 гімназія ім. Р. Андріяшика"

Фурман Анни Романівни
Головна | Реєстрація | Вхід
Каталог статей


Головна » Статті » Увага! Першокласник!

Як вибрати школу?
Раніше або пізніше кожному батькові доводиться вирішувати задачу визначення своєї дитини в школу. Ця проблема відносно проста, якщо в населеному пункті працює всього одна школа. Характерна ситуація для крупного міста — можливість вибору школи.
Отже, батьки підготували всі необхідні документи: свідоцтво про народження, медичну карту диспансерного обстеження дошкільника фахівцями і медичну карту профілактичних щеплень, одержані у лікаря дитячого саду або в дитячій поліклініці за місцем проживання, один з паспортів. Залишилося написати заяву про прийом дитини в перший клас. Але в яку школу його віднести? На підставі яких критеріїв зробити цей вибір?
Прагнення батьків віддати свою дитину в ту або іншу школу тісно пов'язано з очікуваннями сім'ї, з інтуїтивним розумінням завдань школи. Спектр таких очікувань надзвичайно широкий і знаходиться між двома крайніми позиціями батьків. Перша позиція — байдуже відношенню до вибору школи: „Ми своє завдання виконали, інше — за сином (дочкою) і вчителями”. Такому низькому рівню очікувань, як правило, відповідає низький рівень готовності дитини до школи. Інша позиція батьків пов'язана з надмірними вимогами до школи. З вуст батьків часто можна почути твердження про те, що вони не переживуть, якщо їх дитина піде в іншу школу. Очевидно, що рівень очікувань батьків в цьому випадку відповідає високому або завищеному рівню їх домагань. Рівень домагань і реальна готовність дитини до навчання в школі, на жаль, часто бувають різними.
Вибираючи школу, батьки повинні зібрати про неї максимально повну інформацію. Почати знайомство краще всього з вивчення шкільної ліцензії, оскільки в ній записано, який статус має школа, які види освітніх послуг і в яких класах надаються.
Дуже часто зустрічаються середні загальноосвітні установи з такими назвами, як гімназія, міні-школа, ліцей і гімназія в початковій школі, школа з і гімназичних класами, ліцеїстів, школа-вуз і т.п. Чи відповідає назва дійсності, можна дізнатися тільки за допомогою знайомства з ліцензією.
Наступним після ліцензії документом, з яким необхідно уважно познайомитися, є статут школи. Він регламентує все внутрішньошкільне життя, включає правила прийому дітей, організацію і проведення освітнього процесу і порядок закінчення школи. Статут доповнюється освітньою програмою, учбовим і календарним планами школи. У освітній програмі детально описуються: стан школи як соціально-педагогічної системи, пріоритетні напрями роботи; базовий (обов'язковий), варіативний і додатковий компоненти утворення, особливості освітньої технології, система внутрішньошкільного контролю і проміжної атестації школярів. Учбовий план включає перелік учбових предметів з їх розподілом по роках навчання і указує кількість уроків в тиждень по кожному предмету. Календарний план школи відображає ділення навчального року на учбові періоди (чверті) і канікули.
По своїх основних характеристиках всі школи можуть бути класифіковані таким чином.
По-перше, школи діляться на дві групи: державні і приватні. Приватні школи використовують, засоби, що офіційно збираються з батьків учнів. На жаль, платне навчання не є гарантією його високої якості.
По-друге, діють наступні основні види шкіл: загальноосвітні, ліцеї, гімназії, з поглибленим вивченням окремих предметів, учбово-виховні комплекси, освітні центри.
Ліцеї і гімназії є середніми учбовими закладами підвищеного рівня навчання по більшості предметів. Перші функціонують у складі 7(8)-11 класів, другі — у складі 5-11 класів. Багато хто з них, на жаль, не відповідає своєму високому статусу.
Школи з поглибленим вивченням окремих предметів пропонують навчання на підвищеному рівні, наприклад, по іноземній мові, по предметах фізико-математичного або біолого - хіміко циклів.
Учбово-виховні комплекси перш за все відрізняються тісною спадкоємністю між дошкільною освітньою установою і початковими класами середньої школи, які входять до складу комплексу.
Освітні центри, як правило, включають відносно невеликі освітні установи різної спрямованості: загальноосвітні, початкової професіоналізації, інформаційні та інші.
Абсолютна більшість всіх шкіл складають загальноосвітні школи. Багато хто з них в своєму складі має класи різного профілю: гімназичні, ліцеїсти, поглибленого вивчення окремих предметів, коректувального або компенсуючого навчання. Класи корекції або компенсації розраховані на навчання в них дітей, що вимагають спеціальних технологій щадного характеру.
Школи всіх видів відрізняються великою диференціацією за умовами своєї роботи, параметрами освітнього процесу і результатами навчання. Найбільш перспективними є так звані адаптивні школи, тобто школи з класами самої різної спрямованості, розраховані на навчання дітей з різними здібностями.
Всі школи розрізняються за умовами роботи і по можливостях, зв'язаних, наприклад, з економічними особливостями регіону, потенціалом педагогічних кадрів, учбово-матеріальною базою. Можна стверджувати, що сьогодні в Росії немає двох однакових шкіл. Хорошою школою було б правильно вважати ту, яка ставить реальні цілі і результати роботи якої максимально відповідають цим цілям. Так, досягнення школою середніх результатів навчання дітей з низьким рівнем готовності до школи слід вважати великим успіхом в порівнянні з середнім результатом роботи гімназії. Вибираючи школу, батьки повинні не стільки турбуватися про її престижність, скільки про максимальну відповідність рівня готовності дитини до навчання і рівня вимог школи.
Індивідуальність школи визначається багатьма чинниками.
Так, школа може мати академічну спрямованість і вся її робота націлена перш за все на формування у учнів системи загальноучбових і спеціальних знань, умінь і навиків. Наприклад, школа з поглибленим вивченням англійської мови повинна мати лінгвістичну спрямованість, пов'язану з початковою професійною освітою школярів за фахом гіда, перекладача, секретаря-референта або який-небудь інший.
Спосіб життя в школі — ще один елемент системи цінностей і пріоритетів роботи школи. Батьки прагнуть віддати своїх дітей в школу з хорошим психологічним мікрокліматом, який впливає на характер взаємин педагогів, що вчаться і їх батьків. Мами і тата майбутніх школярів бажають, щоб їх діти вчилися в школі з благополучним учнівським „контингентом”, допускаючи при цьому навіть деяке зниження результатів навчання.
Як бачимо, існує ціла система критеріїв оцінки якості роботи школи. Безумовно, в сучасних умовах школа не може бути абстрактно хорошій. Їй украй складно бути хорошою школою для всіх. Вдалим слід рахувати вибір у разі збігу очікувань батьків і пропозицій школи, збігу способу життя сім'ї і способу життя школи, рівня стартових можливостей дитини і вимог школи.

Джерело: http://valeriks.ucoz.ru
Категорія: Увага! Першокласник! | Додав: Anna (19.05.2012)
Переглядів: 355 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright MyCorp © 2024