Форма входу

Пошук

Міні-чат

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Субота, 18.05.2024, 10:11
Вітаю Вас Гість | RSS
Персональний сайт вчителя початкових класів

Борщівського НВК "Загальноосвітній заклад  І-ІІІ ст. №3 гімназія ім. Р. Андріяшика"

Фурман Анни Романівни
Головна | Реєстрація | Вхід
Каталог статей


Головна » Статті » Увага! Першокласник!

Організація навчально-виховного процесу у першому класі
Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», рішення обласної колегії управління освіти і науки в 2010/11 навчального року навчання у 1 класі розпочинають діти, яким на 1 вересня виповнилося 5 років 8 місяців. Термін навчання у початковій школі організовується за єдиним чотирирічним терміном.
Період навчання дитини у першому класі є особливо важливим.
У цьому віці з ігрової діяльності поступово формується навчальна діяльність, якою дитина починає оволодівати. Навчальна діяльність ви¬магає від першокласників не лише значного розумового напруження, а й більшої фізичної витривалості, вольових зусиль. Тому навчання учнів 1 класу здійснюється з урахуванням особливостей фізичного і психічного розвитку дітей, їх вікових та індивідуальних можливостей.
Готовність до школи визначається взаємозв'язаними компонентами: фізичною готовністю (станом здоров'я і фізичним розвитком дитини), інте¬лектуальною і особистісною готовністю.
Фізична готовність дитини до школи визначається медичними праців¬никами і записується у медичній картці.
Особистісна готовність характеризує уміння дитини орієнтуватися в навколишньому світі, запас її знань, ставлення до школи, самостійність дитини, її активність і ініціативу, розвиток потреби у спілкуванні, вміння встановити контакт з однолітками і дорослими.
Інтелектуальна готовність дитини до школи включає в себе розвиток фонематичного слуху, зорового сприймання, образних уявлень, розвиток таких психічних процесів, як сприймання, увага, спостережливість, пам'¬ять, уява, розумовий і мовленнєвий розвиток.
Прийом дітей до 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів здійснюється на безконкурсній основі відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 07.04.2005 р. № 204. Неприпустимим є проведен¬ня іспитів, тестування, співбесід з метою перевірки знань дитини.
Конкурсний прийом до 1 класу відбувається лише у випадку, коли дитина вступає до спеціалізованої школи (школи-інтернату) з поглиб¬леним вивченням окремих предметів. Водночас зауважимо, що процес прийому дитини має проводитись вчителем початкових класів та пси¬хологом у формі співбесіди, що триває не більше 30 хвилин, у присут¬ності батьків або осіб, які їх замінюють. Співбесіда має включати спеці¬альні діагностичні завдання для перевірки рівня загального розвитку дитини, її функціональної готовності до систематичного навчання та здатності до вивчення навчальних предметів відповідно до спеціалі¬зації закладу.
При цьому не дозволяється перевіряти вміння читати, писати, рахувати тощо, оскільки формування цих навичок відбувається у процесі навчання дитини в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів.
Для зарахування дитини до 1 класу батькам чи особам, які їх заміню¬ють, слід подати заяву на ім'я директора, копію свідоцтва про народження дитини та медичну картку встановленого зразка.
Після зарахування дитини до 1 класу шкільний психолог та вчитель вивчають її індивідуальні особливості з метою найефективнішого впливу на всебічний розвиток та виховання особистості у процесі навчання.
Навчання учнів першого класу може бути організовано:
у загальноосвітній школі;
у навчально-виховному комплексі «Дошкільний навчальний заклад-за-гальноосвітній навчальний заклад, загальноосвітній навчальний заклад-дошкільний навчальний заклад»;
на базі дошкільного навчального закладу.
Формування перших класів у школах з малою наповнюваністю учнів здійснюється відповідно до умов роботи та фінансових можливостей кон¬кретної школи і залежить від кількості учнів та наявності вчителів.
Комплектування перших класів здійснюється із забезпеченням найбільш сприятливих умов для навчання учнів.
Кількість учнів у 1 класі не повинна бути більшою 30 осіб. Допускається зменшення наповнюваності за умови прийняття відповідного рішення органами місцевої виконавчої влади та місцевого самоврядування.
Незалежно від місця організації навчання встановлено такі режими перебу¬вання учнів 1 класу в школі: під час навчання або протягом повного дня, що передбачає навчання на уроках і перебування дитини у групі продовженого дня.
Групи продовженого дня рекомендується комплектувати за принципом «клас-група» або на базі паралельних класів, що є умовою їх ефективності.
Відповідно до Державних санітарних правил і норм влаштування, утри¬мання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-ви¬ховного процесу (ДСанШН 5.5.2.008-01) для першокласників, які відвіду¬ють групи продовженого дня, необхідно організувати щоденний 1,5-годинний денний відпочинок (сон), а також не менше, ніж 1,5-годинну прогулянку на свіжому повітрі. Навчальний рік у 1 класі загальноосвітнього навчального закладу неза¬лежно від типу, підпорядкування і форми власності розпочинається 1 ве¬ресня і закінчується не пізніше 31 травня наступного року. Його тривалість становить 175 робочих днів (35 навчальних тижнів).
Навчальний план для учнів початкової школи, в т.ч. і для 1 класу роз¬рахований на 5-денний робочий тиждень.
Навчання першокласників здійснюється за семестровою структурою.
Категорія: Увага! Першокласник! | Додав: Anna (17.05.2012)
Переглядів: 637 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright MyCorp © 2024